tomoko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Mr Nobody

....pán Nikto?

Dnes na hodine angličtiny som zažila neskutočnú vec. Na škole, ktorú navštevujem je momentálne niekoľko profesorov anglického jazyka, no v skutočnosti len o pár z nich(viď. ber doslovne- 2)sa dá povedať, že jazyk skutočne ovládajú. A už vôbec nemôžem tvrdiť, že by ho niektorý z nich vedel učiť. Ako osoba, ktorá do dotyčnej školy už chodí 7 rokov môžem a aj si dovolím povedať, že momentálne máme najlepšieho angličtinára, čo sa na škole nachádza, čo sa týka znalosti angličtiny. Ale to je všetko. Je to môj 3. profesor tohto jazyka, mimo iného.

Ale čo bolo také výnimočné na dnešnej hodine?......Aby ste si nepomýlili slovo výnimočné- v tomto prípade to znamená maximálne divné. Hodina začala ako vždy a naše nudné rituály opisovať nebudem. Začali sme novú učebnicu level upper-intermediate(áno chcem sa pochváliť ako sme už ďaleko;o))Prvý module sa nazýva Identity.....pohoda myslela som,ale to bol len začiatok hodiny..... Po 10 minútach pokojnej práce sme začali prekladať nejaké slovíčka- prídavné mená-charakterové vlastnosti a tak a o iných 5 minút náš milý p.p začal trepať jeho obľúbené filozofické drísty. Tentokrát o so called Mr Nobody. A áno už sa k tomu aj dostávam.

Spočiatku mi to nevadilo, lebo som už na jeho kecy zvyknutá a dokonca je to dakedy aj dobre, lebo to hovorí všetko v angličtine a tak sa dokonca aj niečo naučím, ale tentokrát ma to o čom hovoril dosť zarazilo. Už ani neviem ako sme sa k tomu dostali, ale zrazu začal p.p. hovoriť niečo o tom, že nieje umenie byť nieký,ale byť nikým. Áno pánom Nikým. Na otázku Who is mr Nobody odpovedal asi takto:

- je to niekto, kto sa nestará, čo si o ňom ľudia myslia                                                                  

 - je to niekto, kto sa o nič nezaujíma akoho netrápi jeho spoločenské postavenie        

 - je to niekto, koho nezujímajú peniaze 

-je to niekto, kto sa nesnaží a hlavne nechce vôbec nič dosiahnuť

- je to niekto, kto neľúbi preto, že musí,a le pre to, že je to jeho prirodzenosť

- Je to niekto, koho netrápi, že sa mu niečo nepodarilo

- je to niekto, kto nemá plány a nemá sny

A práve tá posledná veta ma úplne dorazila. Po tomto sa rozprúdila ohnivá debata, z angličtiny prudko preskakujúca do materskej slovenčiny. Nikto nechápal ako môže nejaký profesor niečo také vôbec povedať. Pretože všetko toto, čo som napísala uviedol ako svoju ideológiu, ktorej sa drží. Po tomto všetkom, čo nám povedal, sme sa mohli rovno všetci zdvihnúť zo stoličiek a odísť zo školy a viac sa tam nevrátiť. Oponovali sme mu v tom, že nieje reálne, aby niekto nemal sny a želania. A on na to, že človek si ušetrí kopu trpkých sklamaní a keď sa niečo nepodarí nebude ho to mrzieť. Naozaj sa mi nad tým rozum zastavil. S tým súhlasím, ale čo by to bol za život bez takých vecí ako sú sny? A keď sme podotkli, že ak človek niečo chce tak to aj dosiahne, len sa nechutne pousmial a pozrel na nás spôsobom, že čo mi vieme. A možno má pravdu: čo my vieme? Ale rozhodne viem, že takýto spôsob uvažovania je najegoistckejší na svete. Veď čo by to bolo za svet? Nikto by sa o nikoho nestaral a všetkým by bolo všetko jedno. Bolo mi z toho zle. Spolužiak, ktorý rád filozofuje, ale zväčša je to ozaj len nanič, lebo tiež je to len také psudo myslenie, sa s ním začal hádať. Vôbec nepochopil podstatu čo práve náš ctený p.p. povedal, napriek tomu s tým začal. Ja som sa vtedy už aozaj naštvala. Ani nie na spolužiakovu blbosťou, že sa s ním vôbec o tom ešte aj háda, ale na d profesorovou opovážlivosťou. Že je vôbec schopní niečo také pred vlastnými študentmi povedať. Chápete? Veď keby toto vravel každý profesor, tak by stačila jedna známka na stupnici hodnotenia- a to 5. Žiakom by bolo všetko jedno. Nasiakli by tú filozofiu. A vôbec možno by aj do školy prestali chodiť. Takže ja sa pýtam: kto mu dal právo niečo také vôbec povedať? Je to jeho zakomplexovanosť, že nič nedosiahol? Alebo čo? Skutočne netuším, ale týmto vo mne stratil akýkoľvek rešpekt, aký si u mňa ako svojej študentky za ten rok čo ma učí, získal.                                                             


musing of my muse | stály odkaz

Komentáre

  1. zaujimave
    Vyzera na dost zakomplexovaneho cloveka... Alebo mu proste zivot strelil taku facku, ze mu stena dala tri... Ja by som sa ho skor pytala na dovody jeho vyhlasenia, na to preco je to jeho ideologia, pretoze nema zmysel sa o tom hadat, pokial o nom ako o cloveku nic nevies.
    publikované: 24.03.2006 15:53:34 | autor: Sabé (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. to sabé
    ano ja som bola po cely ca ticho a pocuvala som...doslo mi ze to asi ma nieco s jeho zivotom.....ze pre nieco take sa asi rozhodol preto ze ma na to nejaky padny dvovod ale nema pravo nas zatazovat takymi vecami a tvarit sa posmesne ked tvrdime ze je normalne a realne mat sny a chciet si ich splnit...zato ze jemu sa to nepodarilo naozaj mi nemozeme....a poviem to asi takot...jednoducho nema pravo kazit nam predstavy o zivote.....ze ked nieco chceme tak to aj dosiahneme ako som uz napisala....na to nema pravo....
    publikované: 24.03.2006 22:58:46 | autor: tomoko (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. ty hlupana
    neuci vas filozofiu ale anglictinu. Ste tam sami primitivi, co nedokazu akceptovat Niekoho zivotnu filozofiu. Vacsina mladych ma v plane jedine dokoncit zadara skolu a zdrhnut zarabat prachy.
    publikované: 25.03.2006 00:10:19 | autor: nikto (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. to nikto
    ano?..ako myslis..ja sa s nikym nehadam.....mozno to naozaj znie divne ale nebol si tam.....
    okrem ineho si nikto...dalsi taky co sa o nic nestara.....tak potom co?hm?......
    ja to respektujem ale nech ma niekto o takej filozofii nepresviedca ze je spravna.....
    a no a co..ja sa nehanbim za to ze som mozno materialista ale v dnesnom svete nemoze zit clovek bez penazi aj keby velmi chcel....fakt ze velmi.....
    publikované: 25.03.2006 00:46:33 | autor: tomoko (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. zas trepes sprostosti
    povedat nazor (ci vyjadrit zivotnu filozofiu) a potom ho obhajovat, nie je presviedcanie. Ked som nuteny ist medzi tlupy studentov, napriklad v dopravnom prostriedku, beriem si prehravac a sluchadla, aby som sa z ich verbalnych prejavov egoisticko materialistickej filozofie nepogrcal.
    publikované: 25.03.2006 08:38:03 | autor: niekto (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Hej Niny ...
    .. je to priam neuveriteľné ale našla som ti tam gramamatické chyby ... oprav to zlatko, veď ty vieš gramatiku lepšie ako ja ...
    K pp ... vieš že mal rakovinu? Teda aspoň sa to o ňom šírilo, vieš, že to sa študentom veľmi nehovorí ... a myslím, že časť tej filozofie má istú logiku a možno tam nastal aj informačný šum ... Nereálne a fantasmagorické sny, sú naozaj úplne na nič.
    A myslím, že to že máte odlišné názory na svet by nemalo byť dôvodom aby stratil rešpekt ... rešpekt hlavne ten učiteľov sa dá budovať na úplne iných kvalitách ... podrobnosti osobne :))
    publikované: 25.03.2006 10:38:33 | autor: Sashenka (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. suhlas, Sashenka
    respekt ucitela anglictiny sa nezaklada na jeho filozofickych nazoroch :)
    tomoko: skus tu hodinu brat skor tak, ze si sa dozvedela nieco nove, nieco nad cim sa da rozmyslat. Neodsudzuj ho hned, kazdy je nejaky. Inak to moze byt celkom prijemny clovek, mozno len potrebuje niekoho, kto ho podrzi a podobne... Bolo by zaujimave vediet ci je zenaty a pod. Mozno je proste sam a este ak mal tu rakovinu o ktorej pise Sashenka tak sa mu ani necudujem. Mna by to teda tiez vzalo...
    publikované: 25.03.2006 12:30:21 | autor: Sabé (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. to all
    ano viem ze mal rakovinu a niesu to iba kecy....ale to ho k nicomu neopravnuje, ak by som mala aids to ma neopravnuje niekoho presviedcata trvat na tom ze mam pravdu alebo si to ani len mysliet
    a ja nehovorim ze nemoze mat taky nazor....moze mat co len chce .....
    nieje zenaty, mimo ineho
    nesedite na tych hodinach ...nikto z nas ho nepozna..to je pravda, ale clovek sudi vacsinou z toho co vidi a pocuje takze....ja sa s nikym nehadam..je to moj nazor takisto ako jeho len sa mi to zda maximalne nepochopitelne ze nam kazdu hodinu vravi ako nas ma rad a ze on chce aby sme sa ucili ze on vsetko robi len pre nas a potom zacne s takouto vecou .....od neho by bolo potom aj inteligentne aby nezacal nikoho o svojich nazoroch presviedcat ked sa s nim o tom zacne hadat....
    ku gramatickym chybam: viem ze su tam plus preklepy a nechce sa mi to opravovat takze mi to musite prepacit...a naposledy som sa dozvedela ze pisanie sms a podobnych veci bez diakritiky ubija znalosti gramatiky...moja posledna 5 z diktatu o tom svedci... takze ked sa k tomu pripoja 2 hodiny gramatiky za jeden polrok....nemam co viac dodat.....
    publikované: 25.03.2006 14:38:05 | autor: tomoko (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. presviedcat?
    V prispevku si o presviedcani nic nehovorila. A skor si myslim, ze on to bral ako debatu o vlastnom nazore, nesnazil sa vas presviedcat, len proste stal za svojim. To vy ste sa ho snazili presvedcit aby sa svojej ideologie vzdal. Aspon tak to vidim ja.
    publikované: 25.03.2006 14:46:04 | autor: Sabé (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. to sabé
    asi som to blbo napisala......bolo to napoly presvidcanie a napoly nie .......tak mi prepacte ak sa vam to nepaci je to moj nazor..nechcem nic skreslovat alebo niekoho klamat ....ked sme mu oponovali proste sa nanas vyskieral a krutil hlavou akoze co to hovorite ani vy to sami neviete....a potom zasa tvrdil svoje ...akoze fakt je mi jedno ci sa to vola presviedcanie alebo nie .....nikoho som nechcela urazit...ja to tak citim takze .....
    publikované: 25.03.2006 15:43:47 | autor: tomoko (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. tomoko
    v pohode, len som tym chcela povedat, ze trosku si sa nevedela sama so sebou celkom dohodnut, ze co to bolo :)
    publikované: 25.03.2006 16:26:39 | autor: Sabé (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. to sabé
    neviem..proste ma to trasne popudilo co vravel..ci uz to bolo presviedcanie alebo nie.....kazdy moze mat svoj nazor....ja som ten svoj vyjadrila tiez a cennim si aj vase
    publikované: 25.03.2006 22:31:10 | autor: tomoko (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. nuz no
    ahoj ninusa,myslim si ze mas pravdu,nikto z vas tam nesedel,takze nemate pravo posudzovat co chcel povedat ten profesor.som ninina spoluziacka a bola som s nou na hodine ked tam kecal tieto dristy.no a teraz mam na vas otazku.dopekiel,preco nam vzdy vsetci nutia svoje nazory?(a on nam ich nutil)jedni take aby sme sa snazili byt co najlepsi,mat kopec snov a cielov a potom pride tento profesor,a povie ze cela tato teoria je nezmysel,lebo najlepsie je byt nikym.dobre,ja netvrdim,ze snivat o tom ze budem bohom je normalne.ale na druhej strane,normalne sny o rodine,o vysokej skole nam nikto nemoze vziat predsa.a okrem toho take ze aby ma nezaujimali ini ludia ved to je nezmysel!!!neviem ako to ani povedat ale keby ste boli na tej hodine boli by ste z toho otraveni tiez.koncim.nema zmysel vam o tom rozpravat,aj tak je to cela k nicomu....dovidenia,tesilo ma.
    publikované: 28.03.2006 16:59:45 | autor: bella (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014